Savanyú káposzta leves babbal

Mivel úgy látszik, hogy a tél még eltart egy darabig, meleg szívvel ajánlom ezt a laktató, kiadós levest. Garantáltan a férfiak kedvence lesz, hiszen füstölt sonka, baba, savanyú káposzta egy igazán ütős páros. Kenyérrel tálalva a második fogáson sem kell gondolkodni.

Hozzávalók:

- 1 liter víz

- 25 dkg savanyú káposzta

- 15 dkg vörös bab konzerv

- 15 dkg krumpli

- 20 dkg füstölt sonka

- 2 gerezd fokhagyma

- 1 babérlevél

- só, bors

- 4 dkg vaj

- 1 vöröshagyma

- 1 ek. liszt

- 2 dl tejföl

A káposztát ízlés szerint mossuk át. Mi nem szeretjük, ha nagyon savanyú, ezért 1-2 soron át szoktam mosni.

A lecsepegtetett káposztát, a babot, a kockázott krumplit és a sonkát - apróra vágva, de lehet akár egészben - tegyük forrásban lévő vízbe. Adjuk hozzá a babérlevelet, a felaprított vagy átnyomott fokhagymát és főzzük 20 percig, hogy a krumpli megpuhuljon. Közben sóval, borssal ízesítsük.

Az apróra vágott vöröshagymát a vajon dinszteljük üvegesre, adjuk hozzá a lisztet és kb. 2 percig állandó kevergetés mellett pirítsuk meg. A kész rántást óvatosan adjuk a leveshez, ügyelve rá, hogy ne csomósodjon. (Ennek elkerülésére szitán szoktam átpasszírozni a rántást kevés forró lével vegyítve.)

A berántott levest még 15 percig forraljuk.

Tálalás előtt keverjük hozzá a tejfölt. Mivel én szeretem a csípős ételeket, ezért darál csípős paprikát tettem hozzá. Friss kenyérrel kiadós ebédet kaptam.

kaposzta_leves.jpg

További receptek és érdekességek itt.