Hortobágyi húsos palacsinta

Mikor először eldöntöttem, hogy ez készül majd ebédre, úgy gondoltam, macerás és hosszadalmas munka áll előttem. Tévedtem. Nem nehéz, és nem is túl időigényes, és a rászánt 1 órát kárpótolja a sok dicsérő szó.

Hozzávalók:

- 500 gramm darált hús

- 1 közepes fej vöröshagyma

- só, bors, őrölt pirospaprika

- olaj

- fűszerek ízlés szerint - én görögösre készítettem, de lehet olasz, francia fűszerrel is készíteni, esetleg csípős paprikát adni hozzá

- kis doboz tejföl

- 1 ek. liszt

A palacsintához:

- 2 tojás

- 300 gramm liszt

- annyi tej, hogy klassz palacsinta tésztát kapjunk kb. fél liter

A hagymát apróra vágjuk, majd az olajon megpirítjuk. Ezután beletesszük a darált husit és fehéredésig kevergetjük. Levesszük a tűzről és hozzáadunk 1 evőkanál őrölt pirospaprikát. Felöntjük bőven vízzel, hiszen ebből lesz majd a szaft. Sóval, borssal és fűszerekkel ízesítjük.

Amíg a husi készül bekeverjük a palacsinta tésztát. Lehet kicsit sűrűbb az átlagos palacsintánál, hiszen a vastagabb tészta jobb ehhez az ételhez.

hortobagy_palacsinta.JPG

Amikor megfőtt a husi szedjük ki a szaftból. Keverjük el a tejfölt a liszttel és adjuk óvatosan a szafthoz. Vigyázzunk, hogy ne legyen csomós és forraljuk sűrűre.

Süssük ki a palacsintákat, majd töltsük meg a félretett darált hússal.

Tálaláskor tegyünk a palacsintákra szaftot és egy kevés tejfölt.

További recepteket itt olvashatsz.