Zabpelyhes roppanós házi kenyér

Kenyeret sütni úgy gondolom áldás. Az illata, a ropogós héja , egy szelet belőle a legrosszabb napokat is szebbé teszi. Volt egy bombabiztos receptem, De átdolgoztam mert nyughatatlan vagyok. Fogadjátok szeretettel. A kenyér csak félig készül kenyérsütőben ( mert lusta vagyok dagasztani) a sütést a légkeveréses sütő végzi el helyettem.

alexandra-kikot-1238351-unsplash.jpg

Hozzávalók: 

  • 600 gramm nagyi féle kenyérliszt
  • 1 bögre lágy zabpehely
  • 3 dl langyos víz
  • 2 db kávétejszín
  • 1 csomag instant élesztő ( 7 g)
  • 50 ml napraforgó vagy más növényi olaj
  • 1 teáskanál só

 

Elkészítés: 

A lisztet a kenyérsütő üstbe helyezzük és hozzáadjuk az instant élesztőt,  zabpelyhet, sót  és az olajat. A kávétejszínt elkeverem a 3 dl langyos vízbe és úgy öntöm az egészet a lisztes keverékre. Össze dolgoztatom és kelesztem 1 órán át a kenyérsütőben. Azután kiveszem és takaros kis cipót, veknit gyúrok belőle. Aki szeretné az díszítheti magvakkal, meg is vághatja a tetejét.  180 fokon légkeveréses sütőben 1 órát sütöm. 

Kiolajozott formába helyezzük! A tetejét kenjük meg mindenképpen vízzel.