Zöldfűszeres túrós csiga

Ha frissensült, otthon készült, egészséges reggelit szeretnél küldeni a gyerekkel az iskolába, óvodába vagy saját, illetve párod részére és nem a pékségben vásárolnál be, akkor ezt a receptet Neked találták ki. Előző este elkészítheted, egy éjszakán át pihen ennek a sós finomságnak a tésztája a hűtőben, reggel csak kiveszed, és kb. 30 perc alatt el is készülnek a finomabbnál, finomabb ropogós csigák.

Hozzávalók:

20 dkg liszt

20 dkg vaj

20 dkg túró

2 kk. só

1 tojás

1 csokor petrezselyem

1 csokor snidling

10 dkg reszelt sajt

 

Elkészítés:

A hideg vajat a liszttel elmorzsoltam, majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrtam. Hajtogattam, majd téglalap alakúvá nyújtottam. Azután felhajtottam az alsó, majd rá a felső egyharmadát és ezt ismételtem kétszer. Egy éjszakára a hűtőbe tettem pihentetni. Másnap enyhén lisztezett asztalon, vékony téglalappá nyújtottam, megkentem olvasztott vajjal, megszórtam a felaprított zöldekkel, szorosan feltekertem és közel 1 cm szeletekre vágtam. Végül sajttal meghintettem a tetejét. 200 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt, szép barnára sütöttem.

fuszeres_csiga.JPG