Sütés nélküli, sárgadinnyés-túró torta

Nagyon könnyű, nagyon gyümölcsös, nagyon nyári és nagyon finom desszert. A sárgadinnyét nem csak gyümölcsként fogyaszthatjuk, hanem süteményeket is készíthetünk belőle és számos roppant pozitív élettani hatással is büszkélkedhet. Bőségesen található benne B-vitamin-komplex, így kedvező hatással van az idegrendszer működésére, illetve az agyműködésre. Hasonlóan gazdag C-vitaminban, amely sok szempontból nélkülözhetetlen a szervezet számára és erősíti az immunrendszert. A vitaminokon túl a sárgadinnye ásványi anyag-tartalma is figyelemre méltó. A benne lévő nem csekély mennyiségű kálium vízhajtó hatása révén segít a szervezetnek megszabadulni a nem oda való anyagoktól, amivel nemcsak a fogyást támogatja, illetve a túlsúlyosság és az elhízás megelőzésében játszik közre, hanem a megelőzésben is fontos szerepet tölt be - többek között a szív- és érrendszer működését is pozitívan befolyásolja. Tehát együnk minél több sárgadinnyét a nyáron, mert egészséges és finom is.

 

Hozzávalók:

Az alaphoz:

20 dkg győri édes keksz

5 dkg grillázs,

10 dkg vaj,

1 dl tejszín.

A túrókrémhez:

25 dkg házi túró,

2 dl tejszín,

3 teáskanál porcukor,

2 csapott teáskanál zselatin.

A gyümölcsökhöz:

1 sárgadinnye,

3 evőkanál méz,

1 csapott evőkanál zselatin,

 

Elkészítés:

Az alaphoz való kekszet alaposan összetörtem, csakúgy, mint a grillázst. A tört hozzávalókat tehát összedolgoztam a szoba hőmérsékletű vajjal, és annyi tejszínnel, hogy összeálljon, majd a kapcsos tortaformába nyomkodom egyenletesen. A dinnyét megtisztítottam, daraboltam és a mézzel elkevertem. Mikor levet engedett, egy szűrőbe tettem, hogy a leve le tudjon csepegni.A tejszínt fölvertem habbá a porcukorral, és a végén, mikor már majdnem teljesen habos volt, hozzátettem a túrót is, és robotgéppel azt is hozzádolgoztam.Egy pici lábosban 1 dl vízzel fölforraltam a zselatint és hagytam kissé kihűlni. Mikor már langyos volt, hozzákevertem a túróhoz, aztán a krémet az alapra öntöttem. Betettem 30 percre a fagyasztóba.Aztán a gyümölcsöket rápakoltam. A lét, ami lecsöpögött, elkevertem a zselatinnal és kevés bodzaszörpöt is adtam hozzá, úgy 1 decinyit. (Akinek nincs, vízzel is tökéletes.)Fölforraltam, majd ezt is hagytam hűlni. Mikor langyos lett, óvatosan ráöntöttem a gyümölcsre.Két óra elteltével, fogyaszthatjuk is.

sargadinnyes_torta_005.jpg